Etiketter

, , , ,

Jag var kanske naiv när jag satte mig framför datorn klockan 09.55 idag. Naturligtvis insåg jag att det skulle vara rusning efter Glasvegas-biljetter men att de skulle ta slut så j-a snabbt var faktiskt en överraskning! Enligt nyhetsbrevet jag fick i förra veckan skulle man kunna köpa biljetter via Luger (www.luger.se/biljetter) så jag surfade förväntansfullt in på denna sida någon minut innan 10 (biljettsläppet skulle ske 10.00). Där fanns endast info om Glasvegas spelning i Stockholm. Jag ändrade i menyn så att alla spelningar i kalendern skulle visas och där, där var konserten i Göteborg. Men – ingen ”boka”-knapp! Wtf?! Klickade på ”uppdatera” i webbläsarfönstret och gick in på Ticksters hemsida via en ny flik. Där meddelade de att alla biljetter var sålda!! E n minut över 10.00?!!! Nu var det omöjligt att komma in på Luger och jag testade även Storans hemsida utan framgång. Bajs! Ringde både Tickster och Luger och de tyckte inte alls att det var konstigt att biljetterna tog slut så snabbt. Efter lite efterforskningar vet jag nu att det bara släpptes 600 biljetter men ändå?! Och visst har man rätt att bli sur när man hittar biljetter på Blocket för dubbla priset?! Grrrr…

Kvällen har till stor del spenderats framför tv:n. Slötittade litegrann på Guldbaggegalan men tröttnade eftersom jag inte sett några svenska biofilmer (mer än Arn) under 2008. På tv 3 var det äntligen premiär för Lipstick Jungle som är skriven av författaren till Sex and the city. Jag har läst att serien totalsågades när den hade premiär i USA så vi får väl se hur mottagandet blir här. Jag tyckte att den var helt ok. Inte en serie som jag kommer att följa slaviskt men jag ska ge den en chans tror jag. Den verkar definitivt bättre än Cashmere Mafia. Ikväll var det även premiär för den andra säsongen av Californication. Jag är nog lite kluven till den serien. Å ena sidan gillar jag den men å andra sidan känns den lite…gubbsjuk och tröttsam.

Ett boktips! Just nu läser jag ”Älskad, saknad” av Joyce Carol Oates. Den är kanon! Jag har inte ens läst hälften av boken ännu men jag gillar den verkligen!