Taggar

,

Jag har nog alltid tyckt om att följa tv-serier och tack vare tjänster som t ex HBO Nordic eller Netflix har antalet blivit fler på senare år. Vissa serier är intressanta för stunden men glöms ganska så snart efter att de tagit slut. Andra är en njutning så länge de varar men räcker i en säsong. Så finns det tv-serier som engagerar på riktigt, där säsongsavslutningen sätter igång en otålig väntan. En väntan på att nästa säsong ska börja visas.

Homeland är ett bra exempel på en serie där jag liksom velat skynda på inspelningarna så att jag ska få se fortsättningen (omöjligt jag vet). Den är spännande, kanske inte alltid supertrovärdig men med garanterat nedbitna naglar om ni förstår vad jag menar. Sista avsnittet på säsong två kastade omkull hela handlingen kändes det som och nu närmar sig premiären för säsong tre. Äntligen! Idag släpptes den första officiella trailern: