Taggar

,

48624870947544832_6pbzEWaM_cJag känner mig ganska så seg idag och är lite grinig pg a att min förkylning inte verkar gå över tillräckligt snabbt. Det hindrar mig dock inte från att skriva lite här även om det ”bara” är mina svar på en enkät som jag hittat hos Bokbabbel!

Första skivan jag köpte: Oj, det var ju så länge sedan. Ehm..definitivt en vinylskiva och det skulle kunna vara en med antingen Europe eller Style.

Senast spelad låt: Every Weekday med Camera Obscura

Första siten jag kollar när jag vaknar: Jag kollar alltid om jag fått någon e-post och sedan blir det nog antingen Facebook eller Aftonbladet.

Spel jag spelar mest: Diablo III (PC)

VOD-tjänst: Voddler och HBO (så fort jag får jobb så ska jag teckna abonnemang hos Netflix igen).

SVT Play-tips: Jag tittar nästan aldrig på SVT Play så jag tar tillfället i akt att tipsa om serien Gengångare som visas på SVT1 på måndagar (och jag tror att den finns på SVT Play).

Favoritradioprogram: Jag lyssnar tyvärr nästan aldrig på radio så jag har inga favoritradioprogram.

Söndagskulturkonsumtion: Samma som alla andra dagar, dvs. boken jag för tillfället läser, tv och film samt musik.

Dyraste kulturvana: Definitivt musik i form av cd:s, konserter och abonnemang på Spotify.

Film jag sett flest gånger: Ser sällan om filmer men om jag måste välja en så är det nog Döda poeters sällskap (men det är minst femton år sedan jag såg den).

Bok jag läst flest gånger: Jag läser nästan aldrig om böcker så om jag måste välja en så får det väl bli någon barnbok.

Favorittidskrifter: ViLäser, Sonic och Femina.

Konstart som är svårast att relatera till: Det får jag nog fundera lite på…

Konstverk jag skulle vilja äga: Jag skulle gärna äga något av Lars Lerins underbara konstverk!

Verk som fått mig att gråta: Jag tror inte att jag någonsin gråtit när jag läst någon bok eller när jag tittat på konst. Musik däremot…det sätter igång känslor vill jag lova!

Favoritsite: Google Reader fast det kanske inte direkt är en site eller? Dessutom läggs den ju snart ned så tips på bra alternativ mottages tacksamt!