Alisha_IndiskaSolen skiner, det är varmt och jag borde städa här hemma. Istället sitter jag framför datorn och slösurfar samt bloggar. Jag antar att jag väntar på att inspirationen ska drabba mig men det är ju rättså meningslöst. Känner man någonsin glädje inför att städa? Inte jag i alla fall. Tankarna vandrar och jag surfar på nätet. Beundrar fina kläder i den ena webbshoppen efter den andra och inser antingen att storlekarna är för små, priserna för höga eller att plaggen helt enkelt inte är i min stil.

Det är samma visa varje år… När sommaren kommer inser jag att min garderob, som i och för sig är rättså välfylld, saknar svala sommarkläder. Eller saknar och saknar…det är väl snarare så att sommarplaggen är för få. Svär över att jag inte tagit mig samman och åtminstone försökt minska i storlek. Träningen har inte hjälpt på den fronten tyvärr. Önskar att jag kunde vara lite mer som alla de som gillar sina kurvor och som klär sig precis som de vill. Sådan är tyvärr inte jag.

Jag tycker verkligen att det är svårt att hitta fina kläder för varma sommardagar! Jag vill ha svala, färgglada plagg! Ett av problemen kan eventuellt ligga i att jag tycker att allt är för dyrt och ett annat kan vara att de stora, svenska klädkedjorna inte ens verkar försöka producera kläder för personer som jag. Jag vet att det finns snygga kläder (i större storlekar) i utländska webbutiker men jag är lite för försiktig för att beställa kläder från dem.

Jag har hittat en klänning på Indiska som jag tycker är fin. Priset är lite för högt för min stackars plånbok och jag vet inte om jag skulle passa i den men titta så härlig den är.