Taggar

, , , ,

Sådärja. Nu har jag formulerat min sammanfattning av vad som hände under 2012. Jag gjorde det väldigt lätt för mig själv och valde att besvara ett antal enkätfrågor som cirkulerar i ”bloggvärlden” just nu. Jag har naturligtvis inte tagit med allt som hände under 2012 – det skulle ju bli både tråkigt och för privat. Dessutom så skulle inlägget typ aldrig ta slut (det är ju rätt långt som det är). Så here we go:

Gjorde du något under 2012 som du aldrig gjort förut?
Ja, naturligtvis! En av de roligaste sakerna jag gjorde var nog när jag fick besöka vip-området på Way Out West. Det var faktiskt både coolt och intressant. Om jag inte hade varit så mån om att hinna se så många spelningar som möjligt under festivalen så hade jag sannolikt hängt där mer.

Under våren gick jag en kurs i Photoshop CS5 på ABF och det var både lärorikt och roligt. När jag får råd så ska jag anmäla mig till en fortsättningskurs.

Hösten 2012 tecknade jag abonnemang hos Netflix och började se mer streamad film (via en kabel mellan dator och tv).

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte att jag gav några nyårslöften inför 2012 men om jag gjorde det så misslyckades jag med alla. Nyårslöftena inför 2013 är rättså snälla.

Vilka länder besökte du?
Inga. Jag stannade i Sverige det här året också…

Är det något du saknade 2012 som du vill ha 2013?
O ja! Ett fast jobb, en vettig ekonomi, inre frid m.m.

Vilka datum från 2012 kommer du alltid att minnas och varför?
12 mars när jag påbörjade en sex månader lång praktik på ett medieföretag. 13 juni då pojkvännen och jag såg Lenny Kravitz spelning på Liseberg och 14 juli när vi såg Kent i Trädgårdsföreningen. 9-11 augusti då jag besökte Way Out West. Hösten 2012 innehöll ett flertal datum som jag inte kommer att glömma bort men vad som hände då är för privat och för dystert för att berätta om här.

Vilka var dina bästa inköp?
Kläder: vinterskor i walkingmodell + svart t-shirt med Batman-logga.
Smink: Fixing Liquid från Make Up Store (förvandlar ögonskuggor till eyeliners) och Naked Palette 2 från Urban Decay.
Nagellack: ”Polar Nights” från Isadora, ”Every Month Is Oktoberfest” från OPI och ”Perceval” från A-England.
Skiva: ”It All Starts With One” med Ane Brun

Vad spenderade du mest pengar på?
Om man bortser från självklara saker som hyra, räkningar och mat så var det nog nagellack.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

Mådde du bättre eller sämre under 2012 än vad du gjort tidigare år?
Svår fråga att svara på. Det beror nog på när under 2012 man menar…

Vad önskar du att du gjort mer?
Sökt jobb mer ihärdigt och på mer kreativa sätt, motionerat, tagit bättre tillvara på vänner, ätit nyttigare och arbetat mer med min magisteruppsats.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Haft ångest, slösat bort tid och deppat.

Vilket program har varit det bästa på tv?
Homeland och Damages tror jag.

Vilken var den bästa boken du läst under året?
Jag läste inte ut en enda bok under 2012 tyvärr. Det ska ske under 2013!!

Önskade du något som du fick?
Yepp, inträde till Way Out West!

Önskade du något som du inte fick?
Oj, maassor! Jobb, inre frid, bättre kondition m.m.

Vilka var de bästa filmerna som du såg?
Frozen River, ”Igelkotten” och ”De andras liv”.

Vilka var de sämsta filmerna som du såg?
”Laxfiske i Jemen” med Ewan McGregor och ”Min brors flickvän” med Steve Carell.

Hur skulle du beskriva din (kläd)stil?
Inga större förändringar där inte.. Kanske lite färggladare?

Vad fick dig att må bra?
Nära och kära, härlig musik och tjusiga nagellack.

Största musikaliska upptäckten?
Kraftwerk!! Jag har inte blivit ett hardcore fan men däremot börjat förstå deras musikaliska inflytande och gillar numera flera av deras låtar. Spelningen på Way Out West var nästan lite hypnotisk.

Musik som jag lyssnat extra mycket på 2012 är annars: Gossip, Florence + the Machine, Ane Brun, Emeli Sandé, Mando Diao och First Aid Kit.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2012?
”Perfect World” med Gossip, ”Born To Die” med Lana Del Rey, ”Do You Remember” med Ane Brun och ”The Man Machine” med Kraftwerk.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Ingen specifik tror jag (samma hjärtefrågor som alltid).

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Ja, självklart.

En värdefull läxa du lärt dig under 2012?
Att inte underskatta mig själv så enormt mycket (började lära mig det iallafall). Annars så fortsatte tillvaron att påminna mig om hur ömtåligt livet är.

Hur kommer 2013 att skilja sig från 2012?
Det är ju helt omöjligt att svara på nu! Jag hoppas dock att 2013 blir året då allt vänder till det bättre och att det blir fler skratt än tårar. Jag kommer förmodligen att titta på fler filmer och tv-serier (hej Netflix och HBO Nordic!) iallafall.

2012_