Taggar

, ,

Vissa musiknyheter gör mig lite extra glad och idag fick jag en sådan via Kulturbloggen. Den 27 februari 2013 släpper Shout Out Louds sitt fjärde album ”Optica” och det kommer att innehålla följande låtar:

1. Sugar
2. Illusions
3. Blue Ice
4. 14th of July
5. Burn
6. Walking In Your Footsteps
7. Glasgow
8. Where You Come In
9. Hermila
10. Chasing the Sinking Sun
11. Circles
12. Destroy

Shout Out Louds ger sig sedan ut på världsturné och när det gäller Skandinavien så är det dessa datum och platser som gäller:

6/4: Berns, Stockholm
9/4: Lille Vega, Köpenhamn
10/4: Parkteatret, Oslo
11/4: Pustervik, Göteborg
12/4: KB, Malmö

Vad jag vet så har det bara släppts en singel (säger man så fortfarande?) från det kommande albumet och den heter ”Blue Ice”. Jag tycker att den här låten är underbart bra och jag hoppas verkligen att de resterande låtarna håller samma kvalitet.