Taggar

, , , ,

Nu är det bara lite mer än en månad kvar av 2012 och oj vad det känns märkligt! Shit, vad tiden går fort!! En sak som är rolig med den här tiden på året är alla fina kalendrar/dagböcker som börjar dyka upp i bokhandlar och i olika webbshoppar.

Jag är väldigt förtjust i fina pappersvaror och därför är det härligt att t ex besöka bloggen pejperkut där man kan frossa i just sådana saker. Färgglada pennor, vackra papper, söta klistermärken och sist men inte minst kalendrar.

Mitt intresse för just kalendrar är relativt nytt och tills för några år sedan så använde jag samma filofax år efter år (fast bytte innehållet naturligtvis). Trist men ekonomiskt och praktiskt. Inför 2011 bestämde jag mig för att det var dags för förnyelse och införskaffade en kalender från personligalmanacka – den var riktigt bra. Under 2012 har jag haft en ursöt kawaii-kalender från Korea (beställd på eBay) och den är jättegullig men jag är inte så nöjd med upplägget i den…

Vilken kalender ska jag välja till 2013? Just nu har jag hittat tre alternativ: personligalmanacka, Paul Coelhos vackra Förvandling 2013 och så Frankie Daily Journal 2013 (som jag helst vill ha). Den sistnämnda har funnits hos svenska Papercut men är tyvärr slutsåld nu. Man kan ju beställa den i tillverkarens webbshop men jag misstänker att det kan bli dyrt eftersom man då beställer från Australien. Ah, well…Frankie Daily Journal kostar mer än vad jag har råd med ändå.. Nästa år hoppas jag att min ekonomi tillåter mig att köpa en!