Taggar

, ,

The_xx

The xx

Om ungefär tre månader är väntan över! Idag fick jag veta att The xx nya album ”Coexist” släpps den 10 september och jag känner mig redan lite otålig! Det är tre år sedan det självbetitlade albumet kom och nu är det alltså ”snart” dags för uppföljaren. Jag hoppas att jag blir lika förtjust i den nya plattan! Så här skriver de på sin Facebook-sida:

”We’re so excited to share with you the news that our second record ‘Coexist’ will be released on September 10th (11th in the US). After a long time on the road, we took a break, created our own studio and wrote these new songs that we’re so looking forward to playing to you. We will be touring throughout the summer and beyond, and hope to play somewhere near you soon.”

The xx kommer att spela på Hultsfredsfestivalen (som sätter i gång i nästa vecka) och oj vad avundsjuk jag är på alla som får chansen att se dem live! Jag hade ju kunnat se dem när de kom till Way Out West 2010 men blev våldsamt magsjuk och missade de bästa spelningarna. The xx har offentliggjort alla datum för sin världsturné och dem kan ni hitta här.