Taggar

, , ,

Idag återanvänder jag ett gammalt inlägg (skrev merparten av det här inlägget i december 2011 tror jag). Det är kanske lite slött att inte skriva ett helt nytt men det är ju min blogg eller hur? Jag inser att det har blivit ganska så många inlägg om årets bokrea på sistone men det kan inte hjälpas. Det är ju så himla härligt med böcker! Jag känner mig nästan som Kakmonstret (Sesame Street) när det gäller litteratur!

Här är ett tips till alla som älskar böcker och som uppskattar vacker design! Bonnierförlagen har gett ut boxen Moderna svenska klassiker och har låtit illustratören Liselotte Watkins göra omslagen – hur bra låter inte det? Dessa godsaker finns i boxen: S/Y Glädjen av Inger Alfvén, Det mest förbjudna av Kerstin Thorvall, Juloratoriet av Göran Tunström, Strändernas svall av Eyvind Johnson och Rövarna i Skuleskogen av Kerstin Ekman.

Adlibris säljer boxen för endast 179 kr (ordinarie pris ligger på runt 300 kr!) på årets bokrea . Jag kunde inte stå emot och idag fick jag hämta min box. Den är så fin att jag inte kan förmå mig att ställa in den i bokhyllan! Boxen är både en litterär skatt o c h en vacker inredningsdetalj! Toppen!