Taggar

,

Ikväll var det dags för det första avsnittet av nya rysarserien The River. Upphovsmännen till The River är Oren Peli och Michael R. Perry som även skapat skräckfilmen Paranormal Activity (för er som inte vet – den kom för några år sedan och väckte en hel del uppmärksamhet). Jag tyckte att det var en helt ok film så jag väntade mig både spänning och nagelbitning av The River. Jag värmde mig lite gott te, satte mig bekvämt i soffan och började titta.

Innan jag avslöjar vad jag tyckte om premiäravsnittet så ska ni få handlingen i korthet: ”När tv-stjärnan Cole försvinner spårlöst under en av sina upptäcksfärder i Amazonas djungel, reser hans familj och vänner dit för att söka reda på honom. Snart befinner de sig långt från civilisationen där oförklarliga fenomen och onda krafter lurar i mörkret”.  Till saken hör även att de har ett tv-team med sig som filmar allt som händer. Ni som sett Blair Witch Project och Paranormal Activity förstår vilken filmteknik som används (handkamera).

Så vad tyckte jag då? Är jag helt svettig av all spänning? Har jag redan börjat vänta otåligt på nästa avsnitt? Nej! Jisses vilken skit detta är!! Jag försökte verkligen leta efter något positivt att ta fasta på men misslyckades! Det var ju bara dumt, ologiskt och fånigt! Skådespelarna var inte speciellt bra, handlingen kändes svag och jag tyckte dessutom att en del saker var rent fördomsfulla! Nej, jag kommer i n t e att fortsätta se The River! Ibland så kan ju serier bli bättre efter hand men jag tvivlar på att The River kan rycka upp sig.