Taggar

, , , , ,

Jag befinner mig för tillfället i en period då jag har ovanligt svårt att somna om kvällarna. Detta medför att jag försöker söva mig med att slötitta på de sena sändningarna på tv. Inte den bästa insomningsmetoden kanske men what to do? Igår fastnade jag framför den franska dokumentären ”Beroende av tv-serier” och den var riktigt intressant! Om ni missat den så besök SVT Play här. Så här beskrivs handlingen i dokumentären: ”Många av oss älskar tv-serier. Några är beroende. Men hur fungerar dessa serier och varför får de tittarna att se avsnitt efter avsnitt? Vilka behov tillfredsställer serierna?”. Jag kan konstatera att jag inte behöver oroa mig för mitt intresse för tv-serier. Jisses vad en del människor engagerar sig i sina favoriter! Fascinerande!

Dokumentären inspirerade mig till att ta reda på vilka premiärer vi har att se framemot på tv i vår (jag hittade informationen här och här). Januari innebar ju naturligtvis starten för en mängd serier men eftersom vi redan befinner oss i februari så puffar jag bara lite extra för två av januaripremiärerna, nämligen Damages och Äkta människor.  Jag inser att det fattas en hel del serier i nedanstående lista, men jag har tagit mig friheten att bara ta med sådana som intresserar mig:

Februari
2 februari: Bored to death, säsong tre. Klockan 20.00 på Canal + Series.
6 februari: 3o grader i februari. Klockan 21.00 på SVT1.
9 februari: The River, säsong ett. Klockan 21.55 på Kanal 5.
10 februari: Hell on wheels, säsong ett. Klockan 21.00 på TV6.
12 februari: Kontoret, säsong ett. Klockan 20.00 på TV4.
22 februari: Game Of Thrones, säsong ett. Klockan 22.00 på SVT1.
24 februari: New Girl, säsong ett. Klockan 21.30 på TV4.
27 februari: Smash, säsong ett. Klockan 21.00 på TV3.

Mars
1 mars: Ringer, säsong 1. Klockan 20.00 på TV11.
14 mars: Svenska dialektmysterier. Klockan 21.00 på SVT1.
16 mars: The Shadow Line, säsong ett. Klockan 22.15 på SVT2. 
17 mars: Suits, säsong ett. Klockan 22.30 på SVT1.
27 mars: GCB (Good Christian Bitches, info här), säsong 1. Klockan ? på Kanal 5.
Criminal Minds, säsong sju. Kanal 5.

April

Mad Men, säsong ?

Maj
Game Of Thrones, säsong två. Canal + Series

Under våren:
American Horror Story, säsong ett. TV11

Tipsa mig gärna om jag missat några intressanta serier! April måste ju innehålla en hel del premiärer till exempel… Jag har medvetet utelämnat Gossip Girl, Desperate Housewives och Greys Anatomy eftersom jag lessnat på dem.