Jag använder sällan klänningar eller kjolar (förutom när jag ska på fest vilket händer alldeles för sällan) och är nog en utpräglad ”jeanstjej”. Varför det är så vet jag inte…kanske är jag helt enkelt mest bekväm i jeans eller så klär jag mig i den sortens byxor av gammal vana. Därför är det märkligt att det är just klänningar och kjolar som jag lägger extra märke till när jag surfar på nätet eller när jag fönstershoppar ute på stan. Bor det en klänningsfantast inom mig som längtar efter att komma ut? Vem vet.

Idag besökte jag Indiska och tittade på klänningen som jag skrev om i det förra inlägget. Den är precis lika söt i verkligheten som på bilden! Jättefin…på någon annan än jag eftersom den var för liten. Trist men inte hela världen (har dessutom inte råd att shoppa ändå). Nu har jag hittat en ännu finare hos Ellos (ehhmm..jag är som sagt förtjust i prickigt) och två färgglada klänningar hos Gudrun Sjödén. Den sistnämnda butiken har tyvärr priser som ligger låångt bortom min ekonomiska smärtgräns men att drömma är ju gratis eller hur?