Taggar

Det känns ju liite för tidigt att redan börja skriva om våren (eftersom det ju faktiskt bara är januari) men det är svårt att låta bli. I var och varannan blogg eller tidning skrivs det om kommande kläd- och sminkkollektioner, om diverse tv-serier som vi kan se framemot, vilka färger som kommer att bli trendiga och jag får reklam från olika klädföretag som försöker locka mig med nyinkomna vårkläder. Idag gick jag förbi en blomsteraffär som sålde de vackra tulpanbuketter (tulpaner är vår för mig) och varenda bageri säljer semlor (fast det har de ju gjort länge nu). Kort sagt – vårinspirationen finns överallt.

Idag fick jag veta att den här vackra klänningen snart kommer att finns  i Indiskas butiker. Jag är ju väldigt förtjust i prickigt och det där gröna skärpet känns verkligen som pricken över i:et! Det skulle inte förvåna mig om den är för dyr och för liten men jag lär fingra trånsjukt på den iallafall.