Taggar

, , , ,

Nu närmar sig julafton och nyår med stormsteg och jag börjar faktiskt känna mig lite förväntansfull. Jag är ganska så traditionell när det gäller julens högtider (vissa skulle säga att jag är väldigt traditionsbunden…och tja det stämmer väl delvis men jag har på senare år börjat eller tvingats börja rucka lite på min inställning om att allt ska vara som det alltid varit) och tycker till exempel att det hör till att klä sig lite finare än vanligt på jul och nyår. I fredags köpte jag en ursnygg, prickig klänning (hrrmm..för jag har ju i n g a prickiga klänningar) och en julröd cardigan på Lindex. Jag tänker att det skulle passa bra med nagellacket Fire Sparkle från Nubar till. Viola som har bloggen Killer Colours har kallat det för Dorothys skor(Dorothy i Trollkarlen från Oz) i nagellacksform och jag är benägen att hålla med.