Ja! Det är dags för en enkät – oj så skoj! Nejdå, jag skämtar lite… Misstänker att enkäter är roligare att besvara än att läsa men det kan inte hjälpas. Jag hittade den här i bokbloggen gemen och verserad (som förövrigt publicerade ett mycket intressant inlägg om Stephen King och svenska översättningar nyligen).

Just nu…

läser jag: I väntan på ett namn av Jhumpa Lahiri.
och tycker: att jag borde intensivläsa den. Jag märker ju att det är en bra bok som jag borde sträckläsa men jag kommer inte igång. Vet inte om det beror på boken i sig eller om det är jag som är ovanligt okoncentrerad. Jag kanske har vant mig vid böcker med högre tempo?
lyssnar jag på: Greatest Hits med Eurythmics. Åh, mina gamla idoler – det var alldeles för länge sedan jag lyssnade på dem!
tittar jag på: Damages, Boardwalk Empire, American Horror Story, Bron och True Blood.
känner jag: att jag borde hetsleta jobb, skriva på min förb… uppsats – men var är energin och motivationen?
önskar jag: att jag ska hitta den där energin och motivationen… Jag önskar också att ABF kunde meddela mig om den där kursen i Photoshop som jag anmälde mig till blir av eller ej!
längtar jag efter: nya härliga musikupptäckter!