Taggar

, ,

Jag lyssnar ganska så ofta på musik via Spotify och vanligtvis så väljer jag någon av mina spellistor. Det känns tryggt och bra men ibland så kan det ju vara roligt att överraska sig själv eller hur?

Spotify erbjuder lite olika möjligheter om man vill upptäcka ny musik eller återupptäcka gamla favoriter. En av möjligheterna är att använda Spotify:s radiofunktion och det har jag precis gjort. Nu har jag gjort en musikupptäckt som gör mig både glad och lite avundsjuk!

Jag satt och surfade på nätet och lät Spotify välja musik själv och rätt som det var så hör jag en låt som får mig att haja till. ”Shit, vad bra den är! Vilka sjunger?” tänker jag och döm om min förvåning när jag ser att det är Scarlett Johansson! Jag visste ju att hon gjort några plattor men har aldrig lyssnat på henne. Känner mig kluven – å ena sidan upprymd över att ha hittat bra musik och å andra sidan lite grinig (jag är en hemsk människa)… Hon är både urvacker, sjunger bra och är en duktig skådis! Nåväl… Här är Relator med Pete Yorn och Scarlett Johansson: