Taggar

,

Så här står det på IDUN Minerals hemsida: ”IDUN Minerals är en helt ny serie ultralätta mineralprodukter med vårdande och skyddande egenskaper. I serien ingår foundation, puder, concealer, rouge och bronzer samt ögonskuggor och mascaror med tillhörande borstar av finaste kvalitet”.

Jag har sökt efter recensioner på nätet och omdömena är varierade men så brukar det ju vara. Det bästa är nog, som vanligt, att testa själv. Man kan köpa IDUN Minerals produkter via Nelly, Eleven, Apotekets egen webbshop samt på vissa apotek (boråsare som vill shoppa bör bege sig till apoteket i Knalleland) och det gör ju att produkterna är rättså lättillgängliga. Jag tycker att priserna är lite för höga men skulle jag ha en rabattkupong i min hand så skulle jag nog slå till!

Det finna flera saker som gör mig nyfiken på IDUN Minerals är en av dem är de vackra förpackningarna. Varje ask är ett litet konstverk i sig tycker jag. Illustrationerna på förpackningarna (eller som det står på hemsidan: ”de konstnärliga tolkningarna av Idun-kvinnan…”) är gjorda av Patrizia Gucci och jag tycker verkligen om dem! Ännu en sak som tilltalar mig är IDUN Minerals val av produktnamn! Vad sägs till exempel om Skogsstjärna, Förgätmigej, Freja, Mårbacka, Styvmorsviol och  Svart Riddarsporre? Namnen sägs vara inspirerade av svenska landskapsblommor i synnerhet och nordiska blommor i allmänhet. Ja, något som borde locka mig är ju att det är mineralsmink men eftersom jag knappt testat något sådant så kan jag inte riktigt uttala mig. Jag har läst att mineralsmink ska vara naturligt (dvs inte ha några otäcka kemikalier i sig), skonsamt för huden och inneha vårdande egenskaper. Om detta är sant så borde man ju nästan testa produkter från IDUN Minerals eller från något annat varumärke som tillverkar mineralsmink (som t ex Bare Minerals och TiKei).