Taggar

När jag skriver detta är klockan runt sju på kvällen och det är kolsvart ute. Jag tycker inte att det var länge sedan det var sommar och nu är hösten redan här. Tänk vad fort tiden går! Jag hinner inte riktigt med…men så är jag ju stressad för det mesta. 

Idag besökte jag ICA Maxi i Alingsås och lade märke till att försäljningen av julprydnadssaker redan börjat. Det gjorde mig både förvånad och lite trött. Det skulle inte förvåna mig om det snart spelas julmusik överallt! Jag som gillar julen så mycket kanske borde bli förtjust nät jag ser tomtar och annonser om julbord i början av oktober men nej…jag vill vänta lite till så att all julstämning inte hinner ta slut innan julen hunnit börja. Hmm, rörig mening men ni fattar nog. 

Jag låter kanske grinig men det kan inte hjälpas. För att uppväga gnället så kan jag ju säga att det faktiskt finns något positivt med dessa tidiga påminnelser om julen! De har fått mig att börja fantisera om julklappar. Både till andra och till mig själv. Jag har inte kommit fram till något ännu men tycker faktiskt att det är roligt att fundera och planera lite. 

För några veckor sedan såg jag en bild på en av de ursnygga väskorna från Cambridge Satchel Company och blev väldigt förtjust. De finns i olika utföranden men jag gillar nog modellerna The Classic och The Batchel bäst (den enda skillnaden mellan dessa väskor är att The Batchel har ett handtag upptill). När det kommer till färg så blir det svårare. Svart och brunt (hos Cambridge Satchel Company kallas den finaste bruna för vintage) är ju alltid säkert men rött är ju glatt och vackert. Ja, ja…jag lär aldrig köpa en så´n väska till mig själv och den är så pass dyr att jag inte kan med att önska mig den men…man kan ju drömma lite eller hur? Jag har försökt ta reda på vilka återförsäljare som finns i Sverige och har bara hittat Geronimo i Stockholm. Jo, jag har fler väskor än vad jag behöver men jag kan inte låta bli att drömma lite i alla fall. Visst är de snygga?