Taggar

, , ,

SteamCreamTänk vad mycket fint man kan hitta på nätet! Jag läser en mängd bloggar av olika slag och får på så sätt ett hum om vad som händer inom mina olika intressemråden och jag får dessutom en massa inspiration. Dessutom så blir jag konstant frestad vilket ju kan vara både roligt och jobbigt.

I förrgår tipsade skönhetsbloggen Bjooti om en hudkräm som jag blev nyfiken på…inte därför att den verkade så bra utan därför att förpackningen/burken till den var så himla fin! Fånigt? Kanske… Krämen heter SteamCream och säljs bland annat hos Eleven (tyvärr så har de inte så många olika burkar i sortimentet). SteamCream har naturligtvis en egen hemsida och där kan man se att hudkrämen finns att tillgå i en mängd olika, roliga varianter av burkar. Jag fastnade för den som är designad som en vinylskiva!

Appropå fina saker… Jag har alltid varit väldigt förtjust i böckerna om Mumin, dels därför att berättelserna är så fina men även därför att teckningarna är så fina. För några år sedan började Arabia producera porslin med motiv på de olika karaktärerna i Muminböckerna. Åh, snacka om att sådana produkter går hem hos en person som är så nostalgisk (och barnslig) som jag! Porslinet finns lite här och var men är man särskilt förtjust i muggarna så rekommenderar jag Muminmuggar. Häromdagen fick jag ett nyhetsbrev från dem där jag kunde läsa att deras sortiment utökats med muggar i emalj. Jag har ingen aning om hur det är att dricka ur sådana men åh vad söta de är! Särskilt muggarna med Lilla My på!