Det är varmt och kvavt trots att det är sent på kvällen. Jag är för svettig för att orka formulera vettiga meningar eller för att skriva något intressant men sitter här ändå. Det känns som om jag har en massa som jag skulle vilja skriva om men det får vänta till en annan dag.

Idag har jag försökt att få lite ”vettiga” saker gjorda men det går inte fort kan jag säga. I pauserna dricker jag mer kaffe än vad jag brukar, mumsar på nyplockade jordgubbar och svettas. När kvällen kommer sträckläser jag i en deckare som jag lånat av min syster. Inte för att den är vansinnigt bra utan för att det är så roligt att läsa. Det är väl egentligen en av de få fördelarna med att vara arbetslös…att man (jag) hinner läsa mer än vanligt. Jag tror minsann att jag ska ta mig ett dopp i närmaste sjö om temperaturen fortsätter att vara så här hög.