Fleet-Foxes-Helplessness-Blues…och här sitter jag och snorar. Usch, vad trist det är att vara förkyld! Huvudet känns tungt, det kliar i halsen, näsan rinner och jag försöker mota febern med hjälp av Alvedon. Jag ids inte göra någonting vettigt utan hasar mest omkring med näsduken nära till hands. Trist. Bokhyllorna är fyllda av härliga böcker, i tidningsstället ligger en hel trave med magasin som säkert är intressanta, jag har en hel säsong av Green Wing att skratta åt och flera filmer som borde locka…men ingenting blir gjort. Hmm..det kanske är ok att bara skräpa omkring när man mår kass? Det är konstigt hur otåligheten kan krypa inom en samtidigt som man inte har någon som helst ork till att stilla den! Nåväl…jag ska iallafall brygga mig lite kaffe och äntligen ta mig samman och utforska L.A Noire.

När jag skriver detta lyssnar jag på Fleet Foxes senaste album ”Helplessness Blues” och det är verkligen trivsam musik. Den passar mig perfekt idag! Stämsjungande körer, stillsamt gitarrspel och Robin Pecknolds vackra röst. Härligt! De kommer till Way Out West i sommar och jag skulle gärna vilja se/höra dem live!