Jag gillar att se på tv och följer gärna serier. Det är roligt att fångas av en spännande eller rolig handling och att sedan se framemot nästa avsnitt. Ja, jag är gammaldags och laddar sällan ned tv-serier…jag tycker liksom att det finns en tjusning i att vänta otåligt på hur det ska gå i favoritserien. Jag vet inte om tv-serierna blivit sämre eller om jag blivit mer kräsen men jag inbillar mig att det krävs mer numera för att jag ska fångas. För några år sedan följde jag ett ganska så stort antal serier men en efter en har ”fallit bort” och jag har lessnat. Det känns faktiskt lite trist… Jag kanske har för få tv-kanaler..vad vet jag.

Tack och lov så dyker det upp guldkorn då och då. Den första säsongen av True Blood gillade jag verkligen och Damages är en riktigt bra tv-serie. Nu har jag precis fått veta att SVT börjar visa tredje säsongen av True Blood den 31 augusti och att andra säsongen av Damages har premiär i mitten av juli! Yippie! Tv4 har köpt in The Killing med Joel Kinnaman som verkar ganska så spännande. Första avsnittet visas den 30 juni klockan 22.30 och jag tänker definitivt ge serien en chans. Har du någon tv-serie som du gillar riktigt mycket? Tipsa gärna!