Jag lider för tillfället av idétorka och vet inte riktigt vad jag vill skriva om här i bloggen…jag vet inte varför. Kanske beror det på den plötsliga sommarvärmen eller så har jag helt enkelt inget att skriva om. Hmm, jag tror att jag väljer att skylla på värmen. Det är tur att det finns bloggutmaningar när man vill publicera inlägg men saknar ork att hitta på något eget! Just nu cirkulerar det en bland bloggarna som jag läser som känns skapligt kul att göra! Här är mitt bidrag till klubben för värdelöst vetande:

Namn: Josefine
Piercingar: En i vardera öra
Tatueringar: Inga än så länge
Längd: 166 centimeter tror jag…
Skostorlek: 39
Hårfärg: Mörkbrunt.. Har färgat håret i olika nyanser under de senaste åren och nu har det äntligen återgått till min naturliga hårfärg (dvs. färgen har vuxit och klippts bort). Fast jag börjar ju bli sugen på att tona det i ngn rödbrun nyans förstås..
Fräknar: Nej, inga alls
Motto: mmm…får nog återkomma med svaret på det
Kär: ”Släng händerna i taket, såklart!”
Önskar du att du bodde någon annanstans? Ja, men vart vet jag inte..
Tycker du att du är attraktiv? Ibland…men oftast inte
Vilket schampo använder du? Just nu använder jag Garnier Fructis
Vad är du rädd för? En hel del…jag är till exempel konstant rädd för att göra bort mig (men den rädslan har mattats av med åren – tack och lov)
Gillar du berg- och dalbanor? Absolut inte! Har aldrig åkt någon och kommer aldrig att göra det heller.

Senaste…

Filmen du såg? De ofrivilliga (Regi: Ruben Östlund). Rekommenderar den varmt!
Filmen du hyrde? Hämnden (Regi: Susanne Bier). Riktigt bra film!
Låten du hörde? Sound The Alarm med Thievery Corporation
Låten du laddade ned? Jag lyssnar väldigt mycket på Spotify så jag känner inte något behov av att ladda ned…
Personen du ringde? Pojkvännen
Personen som ringde dig? Mamma
TV-program du såg? How I Met Your Mother
Personen du tänkte på? Pappa

Favorit…

Låt: Helt omöjligt att välja en enda… Heart Skipped A Beat med The xx är en av favoriterna dock.
Sak att göra: Lyssna på härlig musik, se riktigt bra film och läsa någon fängslande bok är tre favoritaktiviteter
Sport: Åh, jag är verkligen extremt ointresserad av sport – både när det gäller att utöva och att titta på..
Kläder: Jeans
Film: Monsunbröllop och Svart, katt vit katt är två av mina favoriter
Bil: Ford Mustang (av rent estetiska skäl eftersom jag inte kan något om bilar)
Serie: Black Books

Har du någonsin…

Gråtit över en pojke? Javisst
Gråtit över en flicka? Javisst
Ljugit för någon? Ja, det har jag men jag är väldigt ärlig så jag ljuger väldigt sällan
Varit i slagsmål? Ehh…knappast
Blivit arresterad? Absolut inte
Träffat någon från internet IRL? Naturligtvis

Antal…

Gånger du varit kär? En gång (och är det fortfarande…vi firade åtta år i april). Att vara kär är en djupare känsla än att vara förälskad anser jag.
Gånger ditt hjärta brustit? Exakt antal vet jag inte…
Hjärtan brustit på grund av dig? Det kan ju inte jag veta eller?
Tjejer du kysst? Noll
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Max tre gånger tror jag…

Senaste…

Boken du läste? På det fjärde ska det ske av Kajsa Ingemarsson
Personen du fick ett e-mail av? Min syster
Personen du fick ett brev av? Tja, senaste brevet jag fick var förmodligen från något företag som ville ha pengar av mig…
Personen du fick ett sms av? Vännen Kristina
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Åh, det var alldeles för länge sedan…
Saken du köpte? Ett par fina örhängen från Le Shop (valde svarta)