Taggar

,

I fredags var det dags för Career Days i Scandinavium och jag hade ju bestämt mig för att åka dit. Det var väldigt nära att jag fegade ur! Tack och lov så trotsade jag mig själv och lyckades komma iväg. Jag letade upp det snyggaste jag kunde tänka mig i klädväg (beige byxor, vit blus, svart kavaj, svarta lågskor och en vacker scarf), grabbade tag i väskan där alla cv:s låg och satte mig på bussen.

När jag närmade mig Scandinavium så började fjärilarna i magen göra sig påminda igen men jag lyckades faktiskt ignorera dem! Jag hade ju mina misstankar om att mässan egentligen var menad för civilekonomer och ingenjörer och visst var det så! Himla synd men å andra sidan så medförde ju det att jag hade ännu mindre att förlora!

Jag började med att vandra omkring inne i Scandinavium, bläddra i diverse broschyrer och samla mod. Tillslut så vågade jag ta kontakt och efter hand blev jag varm i kläderna. Oj, vad töntig jag kände mig när jag hade pratat med det första företaget! Jag misstänker att det krävs lite träning innan man blir helt naturlig och vet vad som är bra att säga…åtminstone om man (som jag) inte är speciellt bekväm med att göra reklam för sig själv. Nåväl…några cv:s och personliga brev blev utdelade och det känns bra. Vi får väl se om det leder till något men oavsett så känner jag mig väldigt nöjd med att jag vågade åka dit och att jag tog kontakt med så pass många företag!

Efter att jag lämnat Career Days så tog promenerade jag till Nordstan där jag unnade mig lite god mat på Pizza Hut. Jag kände mig ju rättså trött efter dagens ”äventyr” så jag besökte inte speciellt många affärer. Jag gjorde några fynd iallafall och köpte en svart kofta på Gina Tricot samt två fina ögonskuggor från MAC. I lördags köpte jag ”Mia Törnbloms samlade tankar om självkänsla” och jag hoppas att det inte var ett felköp… Jag är egentligen lite tveksam till alla de där självhjälpscoacherna men man vet ju aldrig. Kanske hittar jag några vettiga tips i boken som kan hjälpa mig!