Air:s behagliga toner strömmar ur datorns högtalare och jag väntar på att inspirationen ska infinna sig. Jag tänkte att jag skulle få lite gjort på min magisteruppsats nämligen. För att kickstarta skrivlusten börjar jag med att försöka återskapa ett inlägg som jag skrev här i bloggen sent i går kväll. Det försvann nämligen! Jag hade precis skrivit klart och klickade på ”Publicera” då texten försvann! Jättekonstigt! Nåväl, jag försöker igen…

Jag sitter här och funderar på det där med att utmana sig själv. Att tänja på sina gränser och våga göra sånt som känns lite läskigt men som man vet att man egentligen vill. Det är faktiskt lite fascinerande! Det är så himla lätt att underskatta sig själv och så roligt att upptäcka att man faktiskt klarar mer än vad man tror! Jag kan ge ett exempel från föregående vecka. Tisdagen den 10 maj hade jag tid för klippning hos Zaxendos här i Borås. Innan jag gick hemifrån så var jag helt övertygad om att jag skulle låta frisörskan klippa mig i samma gamla frisyr som jag haft i flera år nu. Jag kände mig nöjd med den övertygelsen. På väg till klippstället så hände något. Jag tänkte: ”varför inte testa något nytt? det kanske vore kul!” och nu sitter jag här med rufsig page! Jag är inte långhårig längre och det känns roligt men lite…omtumlande. Fånigt exempel kanske men iallafall..

Nu på fredag är det stor jobbmässa i Göteborg och jag tänker åka dit. Jag ska försöka fila lite till på mitt personliga brev först och fundera på hur jag ska presentera mig för de olika företagen. Jobbmässan blir verkligen en utmaning för mig! Jag intalar mig att det dels är ett tillfälle att knyta kontakter men även att det är superbra träning för mig! Att våga ta kontakt och kanske komma över den där tröskeln som hindrar mig från att ”kasta mig ut i det okända” (för att uttrycka sig lite dramatiskt). Det känns pirrigt men även spännande. Jag har ju ingenting att förlora och hur det än går så kommer jag att känna mig jättenöjd efteråt!

Appropå något helt annat… jag tog mig samman och städade igår iallafall! Jag blev så less på dammhögarna här i lägenheten!Städning är ju trist men med bra musik i högtalarna så går det lite lättare.