Idag tänkte jag bjuda på en eftersläntrare till mitt projekt om Länkkärlek! Jag har hittat en träningsblogg som jag kanske kan relatera till! Det känns stort! Jag brukar aldrig läsa bloggar som handlar om träning och motion eftersom de bara ger mig prestationsångest och dåligt samvete men den här kan jag tänka mig att följa! Bloggen heter chipswallin och har underrubriken ”Maj 2011: Jag börjar träna för första gången. Det gör ont.”.

Det finns många anledningar till varför det är jobbigt att vara arbetslös och arbetssökande. En av dem är att man måste bli bra på att marknadsföra sig själv! Det är inte det lättaste! Vissa kanske är jättebekväma med att slå sig för bröstet men jag är inte sådan. Jag hade min andra träff med jobbcoachen idag och känner mig lite vilsen. Hon sa till mig att inte vara så försiktig och att jag skulle sätta mig ner och skriva upp allt jag är bra på. ”Tänk efter vilka styrkor du har och överdriv dem sedan!” – varför inte be mig ta ner månen också?! Det är så himla svårt att göra reklam för sig själv! Hon tyckte även att mitt personliga brev är lite trist men hur gör man ett sådant roligare då? Arrgghhh! Det känns inte ok att slå sig för bröstet när ens inre protesterar!