Ah, vad irriterad jag blir på osmidiga människor! Idag och igår skulle fastighetsägaren och någon mer karl komma och kontrollera något i lägenheten (tror att det hade med ventilationen att göra). De satte upp en lapp med knapphändig information i trapphuset för några dagar sedan och där kunde man läsa om vilka dagar de skulle komma. Det var ju i och för sig bra men det hade ju känts bra att veta vid vilka tidpunkter besöken skulle ske.  Imorse vid ungefär 08.15-tiden ringde det på dörren och jag hann knappt ropa ”Ett ögonblick” och kasta mig över morgonrocken innan de stövlade in. De hejade visserligen men inget ”ursäkta” och inte sa de hejdå när de gick heller! Märkligt!

Dagens vill ha: ett jobb, sinnesro och/eller biljetter till Where the Action Is och Way Out West
Dagens händelse: tja, det får nog bli ”påhälsningen” i morse och tandläkarbesöket vid lunchtid
Dagens låt: ”We Don´t Play Guitars” med Chicks On Speed
Dagens klädsel: svarta mysbyxor och en grön t-shirt med The Soundtrack Of Our Lives-tryck
Dagens smink: primer, foundation, concealer, löspuder, rouge, ögonprimer, ögonskugga, kajal och mascara. Märken: MAC, Max Factor, Make Up Store och Urban Decay. Appropå det sista sminkmärket – shit vad bra Urban Decay:s Naked Palette är! Ögonskuggornas kvalitet är jättebra och paletten innehåller tolv olika nyanser som är väldigt användbara (åtminstone om man gillar lite naturligare färger). Slå till om ni hittar paletten på nätet (lookfantastic och beautybay har den tror jag…annars så finns ju ebay)
Dagens nagellack: förhoppningsvis Hey Sailor från China Glaze (om lacket kommer med posten idag!)
Dagens roliga: att Foo Fighters senaste album verkar bra
Dagens humör/sinnestillstånd: trött och lite hängig
Dagens irritationsmoment: besöket imorse + att jag ska tillbaka till tandläkaren imorgon för att laga hål!
Dagens köp: en röd, kortärmad och småprickig klänning från Indiska. Åh, jag borde verkligen ha låtit bli men förnuftet försvann när jag såg den…
Dagens planer: leta jobb, se om det finns någon tvättid, laga mat och se på tv