Jag följer ett ganska så stort antal bloggar och många av dem förtjänar att lyftas fram lite extra tycker jag. Därför så ska jag, i en månads tid, presentera en blogg om dagen och motivera varför jag tycker att ni ska kolla in just den. Kul va? Johoo då!

Dagens blogg är Arga bibliotekstanten. I bloggens profil kan man läsa följande: ”Min blogg riktar sig till: biblioteksanställda, annan servicepersonal, The Smits- och Morrisseyfans, intelligenta människor som har förmåga att sätta sig in i andra människors tankar och känslor. Övriga göre sig icke besvär”. Så vad kan man då läsa om hos Arga bibliotekstanten? Jo, roliga beskrivningar av händelser på ett bibliotek! Låter det torrt? Det är det inte! Jag som drömmer om att bli bibliotekarie blir både förtjust och förskräckt när jag läser om alla märkliga låntagare hon råkar ut för.