Tankarna snurrar i skallen och jag har svårt att få ordning på dem. Jag har egentligen jättemycket att skriva om men saknar både tid och ork. Därför fortsätter jag med den gigantiska enkäten som jag påbörjade i förra veckan. Troligen bara kul för mig själv men skit samma…

34. Tycker du om att mysa/kela? Ja, det är ju underbart!

35. Är du en beroendemänniska? Njäe, det kan jag nog inte säga. Jag kanske shoppar lite för mycket och har svårt att stå emot godis men jag skulle inte gå så långt att jag skulle kalla det för beroenden…

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, en granne till mamma.

37. Färg på din morgonrock? Mörklila

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska plus lite tyska och franska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, tack och lov.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet!!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Musik (skivor, konserter m.m.)

42. Äger du dyrbara smycken? Det beror väl på vad man menar med dyrbara.

43. Vilket är ditt/dina favoritprogram på tv? Åh, det varierar. Jag gillar att följa serier och att titta på intressanta program av olika slag men just nu finns det få som känns som absoluta ”måsten” om ni fattar. Just nu tittar jag gärna på True Blood, Cougar Town, How I Met Your Mother, LA Ink och CSI.

44. Kan du rulla med tungan? Nej

45. Vem är den roligaste människan du känner? Åh, det vet jag inte. De flesta jag känner är ju roliga någon gång…

46. Sover du med gosedjur? Ehh, nej. På hyllan ovanför sängen sitter en Betty Boop-docka i porslin men det är ju knappast ett gosedjur.

47. Vad har du för ringsignal? John Barry – The Persuaders (soundtrack till ”Snobbar som jobbar”)

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Oh ja! De ligger hemma i mammas källare.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett värmeljus.

50. Flirtar du mycket? Bara med pojkvännen när han är i närheten.

51. Kan du byta olja på bilen? Nej (känns faktiskt lite pinsamt att erkänna det).

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, jag har inte ens körkort.

53. Vilken var den senaste boken du läste? Den senaste boken jag läste ut var nog ”Alltid Odd” av Dean Koontz. Just nu läser jag ”En halv gul sol” av Chimamanda Ngozi Adichie.

54. Läser du dagstidningen? Ja (mest på nätet).

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Vi LÄSER, Femina och Moderna hem.

56. Dansar du i bilen? Nej, men jag stampar gärna takten och sjunger med!

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Jag lyssnar alldeles för sällan på radio men det var nog Bandit Rock.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? 20/2 Tv11, 22.30 ”The Walking Dead”

59. När var du i kyrkan senast? Tisdagen den 14 december 2010.

60. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svårt att svara på men majoriteten av kläderna kan nog placeras i de mörkare färgskalorna.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? En natt tror jag (det var vääldigt länge sedan).

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Pojkvännen

63. Vad lyssnar du på just nu? Just i detta ögonblick är jag inloggad på Spotify och lyssnar jag på ”Good Things” med Aloe Blacc.  

64. Har du varit med i tidningen? Javisst. Jag var med i Borås Tidning för typ 10 år sedan när de ville göra reportage om personer som bor i studentkorridor. De ville att jag skulle sitta i en fåtölj och läsa en av mina kursböcker kommer jag ihåg.

65. Vad är det konstigaste du ätit? Det konstigaste jag ätit är gryta gjord på bland annat säl. Till mitt försvar kan jag säga att det inte var ett medvetet val. Jag fick rätten serverad under en resa i norra Norge och fick inte veta vad det var förrän jag tagit den första tuggan. Det var inte speciellt gott och jag kunde inte förmå mig att äta upp hela portionen.

66. Favoritparfym? SheWood EdP från Dsquared2 (den är tyvärr tokdyr så jag får snåla med parfymprovet jag har där hemma)