När det svider i magen och ångesten nafsar en i hälarna så hjälper det inte att dricka kaffe, vända på dygnet och sitta inne och sura. Trots att jag vet detta så blir det ofta så här ändå… Jag hade planer för den här dagen men det blev inget av dem. Skit också. Tanken var att jag skulle ge mig ut på sta´n för att leta efter en riktigt bra sport-bh, låna om en bok på högskolebiblioteket och för att köpa tulpaner. Igår kände jag faktiskt en mild entusiasm inför detta men inte idag. Istället för att trampa omkring utomhus så sitter jag här framför datorn, grubblar, brygger ännu en kopp kaffe och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar. Inte som jag tänkt mig dagen alltså. Fast å andra sidan… nu slipper jag ju hetstvätta efter jobbet i veckan och jag har faktiskt (trots ångest och depp) börjat nosa på min magisteruppsats igen. Jag hoppas att jag mår bättre imorgon och tar mig ut. Kanske en stilla promenad tillsammans med min nya fina kamera? Vi får väl se…