Taggar

, , , ,

Trent ReznorIngen har väl kunnat undgå skriverierna kring den amerikanska produktionen av ”Män som hatar kvinnor” och att filmen har premiär i år (i december faktiskt). Spekulationerna kring vilka som skulle få spela Blomkvist och Salander pågick länge och när det blev offentligt att Daniel Craig och Rooney Mara valts så blev det skriverier kring det också. Jag har väl å ena sidan varit lite nyfiken men samtidigt tyckt att det är fånigt att göra en amerikansk version av en film som redan är ganska bra.

Nu är det klart vem som ska producera filmmusiken och jag känner hur nyfikenheten faktiskt börjar ta överhanden. Enligt Bokhora så blir det Trent Reznor (känd från Nine Inch Nails)! Nu ska jag väl erkänna att jag inte hört så väldans mycket av hans musik men det känns ändå spännande! Hmm, jag kommer nog att titta på både ”The Girl With The Dragon Tattoo” och den amerikanska filmatiseringen av ”Låt den rätte komma in”.