Taggar

, ,

Igår satt jag framför datorn och slösurfade lite. Läste de senaste inläggen i favoritbloggarna, kollade om jag fått några mail och som av en händelse (ja, eller hur?) hamnade jag tillslut på H&M:s sida. När jag hittat de där byxorna (som jag skrev om igår) var jag på vippen att klicka på ”Köp”. Just i det ögonblicket drabbades jag av en insikt som kändes både tråkig och förståndig. Kostnaden för de där byxorna motsvarar ungefär hälften av priset för ett kort hos Friskis & Svettis (om man har studentrabatt)! Jag skulle v e r k l i g e n behöva komma i gång med träningen!! Det är säkert två år sedan jag satte foten i en jympasal och det märks på många sätt. Jag har aldrig haft speciellt bra kondition men nu känner jag mig nästan som en gammal människa när jag rör mig. Tänk på den tiden då man kunde dansa i flera timmar och inte bli speciellt trött (svettig ja men inte helt slutkörd)! Jo, jag vet att jag inte är tonåring längre men detta kan inte vara normalt! Det finns naturligtvis fler anledningar till varför jag borde motionera. Jag har till exempel hört att motion kan göra så att man får lättare att hantera stress och det är ju ett väldigt bra skäl!

Åh, jag har en ny ”kompis”! Vi har inte lärt känna varandra riktigt ännu men ambitionerna finns! Nej, jag talar inte om en person utan om en ny kamera! Tack vare födelsedags- och julklappspengar så är jag numera stolt ägare av en Nikon Coolpix S8000! Jag har bara hunnit testa den lite grann men jag hoppas att den är bra. Hittills så har jag upptäckt att den är mycket snabbare än min förra kamera och att det blir bra bilder även om man bara använder autofunktionen. Sweet! När jag får lite mer energi så ska jag ge mig ut i naturen och fotografera! Det bästa är nog att studera användarmanualen noga och sedan pröva sig fram. Testa olika inställningar och på så sätt komma underfund med vilka som passar bäst i olika situationer.