Jag försöker kickstarta hjärnan och är redan inne på min tredje kopp kaffe. Än så länge verkar det bara resultera i att jag blir lite speedad. Skit också. Önskar så att jag fick sova djupt en endaste natt! Under de senaste två veckorna har jag vaknat mitt i natten (varje natt) för att sedan ha problem med att somna om. Väldigt olikt mig! Jag är van vid att det tar tid innan jag somnar…men jag brukar alltid sova ganska så djupt när jag väl somnat. Ah, hoppas att det vänder snart för det är jobbigt att sova dåligt!

I lördags slog jag till och köpte ett par nya vinterskor (eller ja..det var ju kängor egentligen). Först letade jag efter de där från Vagabond (som jag skrev om för ett tag sedan) men hittade bara det ena paret. Döm om min besvikelse när jag såg att de var plastiga och inte fodrade! Skit. Nåväl, jag hittade likadana som de jag haft de senaste vintrarna och beslöt mig för att slå till. De är inte speciellt ”häftiga” men de är varma och har broddar under (gott att slippa leka Bambi tänkte jag). Dagen avslutades med våfflor som älsklingen tillagat samt ”Blood Diamond”. En bra men mycket brutal film.