SalongK är en ganska så underhållande sida som kan vara trevlig att besöka ibland. Idag har de publicerat en text med rubriken ”Slipp dåliga dagar med 10 enkla tips – locka fram ditt bästa jag med 10 enkla knep” som är helt otrolig. Jag tror inte att det är meningen att man ska skratta men vad annat kan man göra? Anledningen till att jag överhuvudtaget läste den var dess rubrik – jag trodde att artikeln skulle handla om hur man gör tillvaron lite roligare. Istället går merparten av tipsen ut på hur man ska bli sexigare! Men herregud liksom… Jag har valt ut några godbitar men vill ni läsa texten i sin helhet så finns den här.

* Visst är det bekvämt att gå runt i sneakers, men genom att byta dem mot ett par klackar några dagar i veckan kommer du känna dig både rakryggad och snygg. Och de där åtråvärda blickarna från männen kommer ge ditt självförtroende en boost.
Jag kan gå med på att man kan bli gladare om man klär sig lite extra fint någon dag men varför ska man göra det för att få blickar från män?? Gör det för din egen skull för f-n!

* Shake that booty. Skippa soffan och gå en salsakurs istället, du kommer känna dig både sexigare och snyggare när du fått vicka lite på höfterna.
Dans är roligt och gör i alla fall mig på gott humör men återigen… varför skulle tillvaron bli bättre bara för att man anstränger sig för att vara sexig? Dansa för att det är kul och för att det är ett roligt sätt att få motion!

* Närhet attraherar så nästa gång du hamnar bredvid en snygging, ställ dig lite närmare än nöden kräver.
Det behövs nästan inga kommentarer…herregud så dumt!

* Vi talar med en dovare röst när vi pratar med någon vi gillar. Testa att använda den rösten i alla lägen. Låter du som en femme fatale kommer du känna dig som en också.
Varför vill man känna sig som en femme fatale? Prata med dov röst i alla lägen?! Vad irriterande!