Vilket underbart höstväder det är ute idag! Jag skulle vilja bege mig ut i naturen och ta med mig en matsäck bestående av varm choklad och en påse kanelbullar. Istället så sitter jag här och försöker få lite ordning på mina tankar (som vanligt).

Jag hade ambitioner för den här helgen..det hade jag verkligen. Planerade att intensivplugga o c h städa. Tja, det sistnämnda lyckades jag med i alla fall. Alltid något eller vad säger man? Tyvärr så hann verkligheten (fin omskrivning eller hur?) ifatt mig och jag tappade farten. Skit. Skulle så gärna vilja lära mig att ta en sak i taget och att inte tänka på allt samtidigt. Det blir ju ganska trångt i skallen om man ska hålla på som jag gör! Nåväl. För en stund sedan satte jag mig framför datorn, loggade in på Spotify, valde Thievery Corporation och tänkte sätta igång med pluggandet. Underbara, orientaliska toner strömmade ur datorhögtalarna och jag fastnade i drömmar i stället. Typiskt. Fantasier om spännande marknader, varma sommarvindar, kryddig mat och upptäcksfärder tillsammans med älsklingen. Mmmm, hoppas att dessa drömmar förverkligas någon gång!

Imorgon kväll är det dags för näst sista kurstillfället i teckningskursen på Medborgarskolan. Tänk vad fort tiden går! I våras gick jag en kurs i akvarellmålning och nu är det blyerts- och kolteckning. Jag vet inte vilket jag gillar bäst: akvarell eller blyerts men just nu känns det som att jag är mest ”hemma” i blyerts. Har som vanligt för höga krav på mig själv men jag försöker att träna bort sådana tankar. Att bara måla/teckna för att det är härligt! Måste lära mig att ha lite mer tålamod…att det är okej att man måste träna innan det blir någorlunda bra. Ja, ja…det känns bra att göra något kreativt iallafall.