Taggar

, , , , , ,

Jag har (till min stora förvåning) upptäckt  att jag tycker att det är roligt med nagellack! Det känns faktiskt lite överraskande eftersom jag alltid haft ett kluvet förhållande till smink. Under de senaste åren har utbudet på marknaden exploderat (känns det som iallafall) och nu finns det färger i alla tänkbara och otänkbara nyanser. Jättekul!

För några veckor sedan köpte jag ”Short & Sassy” från China Glaze och det är verkligen jättefint! Vinrött med lite pärlemor i…ett ganska klassiskt nagellack antar jag. Jag har även börjat våga mig på lite knasigare färger (i mitt tycke knasiga) som svart med lite glitter i, beige (passar sådär på mig), mörkblått etc. Dessutom så finns det ju olika sätt att piffa upp lack som man kanske tröttnat på! Förutom s k mattlack så finns det något som heter flakelack (jag har införskaffat Nubar 2010 som är ett sådant). Man stryker det ovanpå ett vanligt nagellack (gärna ett mörkt) och resultatet blir urläckert (små små ”flagor” i olika färger)! Nu är jag nyfiken på ”Space Cadet” från Orly och dessa från Eyeko: