Tankarna vandrar som vanligt och det är svårt att låta bli att drömma sig bort. Just nu sitter jag och tänker på utveckling och att vidga sina vyer.  Tidigt i våras testade jag  Bollywood dans och det var svårt men roligt och annorlunda. Visste ni t ex att män och kvinnor inte ska dansa på samma sätt och att varje rörelse berättar något om handlingen i musiken?

Kursen (de kallade det nog för workshop) pågick bara i några timmar så jag hann ju bara ”nosa” på dansstilen och jag har läst att det tar lång tid innan man kan alla steg på riktigt. Det handlar tydligen inte bara om att rent tekniskt kunna steg och rörelser – man ska även spela lite teater samtidigt som man dansar. Minspel, passande klädsel och överdrivna rörelser m.m. Jag kanske skulle undersöka om det finns någon kurs som är lite längre än den jag gick? Idag får Basement Jaxx fungera som inspirationskälla (i videon varieras inte stegen så mycket men man får ändå en känsla för hur Bollywood dans kan se ut):