Det sägs att alla drömmer varje natt och att man kan lära sig att minnas sina drömmar. Kanske är det så men jag kommer sällan ihåg vad jag drömt. I natt (eller jag misstänker faktiskt att det var alldeles innan jag vaknade) så hade jag en mycket märklig dröm. I den befann jag mig på ett företag vars chef absolut ville att jag skulle börja jobba för dem. Jag minns inte vad jag skulle ha för arbetsuppgifter (ngt med säkerhet och design) men lönen var kanon (plus att de betalade ut tjänstepension)! Skumt. Det är ytterst sällan som jag har drömmar med återkommande teman men det här är andra gången på några månader som jag drömmer att jag är på anställningsintervju. Förra gången jag hade en sådan dröm så var jag på något förlag och upptäckte att jag gått dit utan byxor (men jag tror att jag lyckades skapligt med intervjun iallafall). Vad kan dessa drömmar bero på?

Jag är så himla trött idag. Förkylningen har nästan gått över men jag sov kass i natt igen. Förmodligen berodde det på att jag sovit mer än vanligt under helgen men det är skitjobbigt iallafall. Min förhoppning var (som vanligt) att jag skulle plugga i går (för att känna att man gjort något konstruktivt iallafall). Tror ni att det blev av? Både ja och nej. Under större delen av dagen så hasade jag mest omkring och nös men när kvällen kom då slog den till…inspirationen. Så typiskt! Jag har nog alltid pluggat bäst på kvällar men det är j-gt störande! När det är hög tid att sova då kommer jag igång. Tack och lov så skrev jag bara ner mina tankar lite skissartat och satt inte så länge men ändå. Det skulle ju vara så mycket bättre om jag inte fungerade som jag gör. Mer praktiskt liksom.