Ibland blir jag så besviken på mig själv. För en stund sedan fick jag frågan om vad jag ska rösta på i det kommande valet. Trots att jag bestämt mig, tycker att det är intressant med politik och inte tvivlar på åt vilket håll jag hör så fegade jag ur och lät personen i fråga tro att det var hemligt. F-n så töntigt! Jag tycker verkligen att man ska stå för sina åsikter men ibland så orkar man helt enkelt inte ta diskussioner. Inte jag iallafall. Särskilt när man vet att det liksom inte är någon idé. Jag vet att vi inte har samma politiska tillhörighet, att vi har väldigt olika åsikter och jag misstänker att han gärna diskuterar livligt. Hmm, så nu känner jag mig mesig. Skit också.

Nu till något annat som stör mig idag… Jag har blivit tokförkyld! Förkylningen ”smög omkring” lite under helgen men kom av sig. Nu slår den till med full kraft. Jag börjar bli täppt, nyser, är matt, det svider i ögonen och blir jättevarm så fort jag rör mig. Crap! I eftermiddag ska jag hetsäta apelsiner och hoppas på att det hjälper. Dels för att det är så jobbigt att vara sjuk, för att jag inte vill vara hemma från jobbet och dels för att jag är bjuden på en fest (ääntligen) i helgen som jag inte vill missa. Hmm… glass, apelsiner och whisky kanske vore något? Fast det sistnämnda är nog dumt med tanke på min halsbränna. Vi får se helt enkelt.