Taggar

, , ,

Jo, jag tänkte ju börja träna igen nu i höst och hade bestämt mig för att köpa nytt kort hos Friskis & Svettis. Häromveckan damp deras folder ner på hallmattan och jag började entusiastiskt (jo faktiskt) läsa om deras olika träningsformer. Jympa, Afrodance och Dans verkade lockande och jag började peppa mig själv. Någon dag senare så studerade jag deras schema lite noggrannare och upptäckte att tiderna inte är helt optimala. Eftersom det är evigheters evigheter sedan jag motionerade/tränade så måste jag börja lite varsamt och har siktat in mig på deras baspass (till att börja med). Det jag har att välja på är att träna på helgen (ja, det lär ju verkligen hända!), klockan 18.30 tisdagar eller 19.00 på onsdagar… Vad ska jag göra under tiden mellan arbetsdagens slut och passets början? Det är ju segt att drälla omkring på stan (om man inte känner för det) och åka hem känns inte heller bra eftersom jag lär stanna kvar hemma då. Med en rejäl ansträngning så skulle jag nog lyckas komma hemifrån några gånger men sedan skulle jag troligtvis tröttna! Skit!

Hur ska jag göra? Har googlat efter andra träningsalternativ men allt är ju så j-a dyrt! F-n. Simning är ju rättså okej och promenader kan jag tänka mig men..jag tror att jag behöver motion under organiserade former om ni förstår vad jag menar. Det står en motionscykel därhemma och samlar damm..den borde jag använda men hur kul är det egentligen att sitta där och trampa?

And now to something completely different! Jag gick till Indiska igår och provade den där klänningen. Den är verkligen söt men inte min stil så det blev inget inköp. Nu trånar jag efter ett par kängor istället. Jag behöver inga och ska inte köpa några men man kan ju få tycka att de är fina (90-tals nostalgi kanske…).