Etiketter

Jag avundas alla människor som har konkreta framtidsdrömmar. Ni vet sådana där personer som vet exakt vad de vill arbeta med, hur och var de vill bo, vad de vill ha ut av tillvaron + hur de ska uppnå allting. Mina drömmar är så vaga och de flesta av dem är inte speciellt originella (men varför skulle de behöva vara det?). Om jag får fantisera fritt så drömmer jag om (obs. Det måste inte bli så här och ordningen är oviktig):

* Ett rött hus med vita knutar. Det skulle vara ursnyggt inrett och ha en lagom stor trädgård. Kanske ett sånt här hus?

* Att få resa till spännande ställen i världen. I mina drömmar har jag med mig en riktigt bra kamera och kan fotografera vackra saker som jag ser

* Ett trivsamt och stimulerande arbete där jag har roliga arbetsuppgifter som jag helst är duktig på

* Att vidga mina vyer – ofta

* Att bli smal och vältränad utan ansträngning (jag sa aldrig att drömmarna är realistiska)

Listan skulle naturligtvis kunna göras mycket längre och de allra personligaste sakerna har jag inte tagit med (dels därför att de är – som jag skrev – så vaga och dels därför att jag inte tycker att man ska lämna ut sig för mycket i en blogg).