KolpennaSemestern har inte börjat ännu, det är sommar och jag har redan börjat fundera på hur hösten kan tänkas bli! Det kan jag ju naturligtvis inte veta men…jag funderar. Vad som kommer att hända på jobbfronten, om alla jag tycker om kommer att må bra, om jag lyckas bli färdig med min f-annade uppsats och huruvida jag kommer att börja träna igen eller ej.

Idag anmälde jag mig till höstkursen ”Kol- och blyertsteckning för nybörjare” på Medborgarskolan! Jag hoppas verkligen att den blir av för jag känner mig riktigt sugen! I våras gick jag en kurs i akvarellmålning och hade egentligen tänkt att jag skulle anmäla mig till en fortsättningskurs men efter en snabb titt på de olika studieförbundens hemsidor så verkar det svårt. I och för sig så kanske kursprogrammen inte är helt färdiga ännu men ändå. Medborgarskolan har en som handlar om både akvarell och olja – det vore jätteskoj men jag tror att materialet till oljemålningar är dyrare än det som behövs för kol- och blyertsteckningar. Om de genomför kursen jag anmält mig till så börjar den inte förrän i slutet av september.