Ah, på fredag gör jag min sista jobbdag och sedan är det fyra veckors grönbete som gäller. Semester alltså. Tyvärr så känns det som att min hjärna redan har tagit ledigt. Allting tar så lång tid, saker som i vanliga fall är ganska så lätta är besvärliga osv osv. Nåväl det är bara att kämpa på för snart är den här..semestern.

Det känns lite märkligt att knappt ha några konkreta planer för sommaren men å andra sidan så kanske det är bra? Försöka ta dagen som den kommer, njuta av att slippa en del av den vardagliga stressen osv. Under den kommande semestern ska jag banne mig få gjort en del på min magisteruppsats och jag hoppas verkligen att det blir mer bokläsning än i vanliga fall. Ah, tänk att få ta ett svalkande bad i någon sjö, äta en skål med jordgubbar eller smultron, drälla omkring lite planlöst och bara ha det gott. Det vore underbart att få ligga i en hängmatta och njuta av en riktigt bra bok!

Dessa kanske blir min sommarläsning: