Taggar

,

Det är så vaarmt! Härligt med sommar och sol men oj vilken temperatur! Idag har jag så j-a ont i huvudet och det vägrar att släppa. Hasade iväg för att hämta det där paketet från Lookfantastic (btw Glide on eye pencil från Urban Decay verkar mkt lovande) och kände mig som en överhettad gris. Trots att jag chockade omvärlden (och kanske främst mig själv) med att ha shorts och linne på mig.  Nåväl…jag ska väl inte klaga allt för mycket men jag mår inte speciellt bra när termometern visar ca. 30 +.

Jag har fått för mig att jag ska prova på det här med BUS (brun utan sol). Hmm, det verkar som att det kräver lite mer jobb än vad jag har tålamod till. Man ska tydligen skrubba sig, peela sig och tja allt vad det heter. Häromdagen tänkte jag lite naivt att ”Äh, det är väl bara att gno in lite”. Färgen jag valde har en väldigt mild nyans men jag fick ändå en ful rand på armen. Ska inte säga vad det ser ut som! F-n oxå. Inte hela världen såklart men irriterande. Så nu funderar jag på om jag ska engagera mig lite mer i hur man använder BUS eller om jag bara ska försöka stå ut med att jag är likblek och har svårt för att bli brun. Har liksom inga krav på att bli jättesolbränd men vill ju gärna se lite levande ut..