Taggar

, , ,

Skit också! Det verkar som att mina nack- och axelproblem börjar komma smygande igen! Inte bra alls! Det gör ont i axlarna, nacken är stel och det har börjat stråla ner i fingrarna. Dåliga tecken! Än så länge så gör det inte superont men det är tillräckligt för att det ska vara jobbigt. Hm, vad ska jag göra så att det inte blir lika smärtsamt som det var för några år sedan? Jag borde verkligen börja gå på gym (testade det sist jag hade nack- och axelproblem och det var skitbra) men det är aptrist och dyrt. Skit! Har hantlar hemma men det blir f-n aldrig av att jag använder dem. I höst ska jag börja på Friskis & Svettis men jag måste göra något innan dess!

Jag besökte Lindex i Knalleland igår och provade den där baddräkten. Det är ju alltid lite jobbigt att se sig själv i badkläder (jag tycker det iallafall) men den här satt faktiskt fint så det blev ett inköp! Kände mig litegrann som en badbrud från 50-talet! Baddräkten är rynkad kring magen och det känns bra – det förvillar ju en del. Nu när jag har en så j-a fin baddräkt så kanske det kan få mig att börja simma! Eller vad tror ni? Nåväl, jag kan ju intala mig det iallafall. Simning är ju bra motion plus att det kanske skulle hjälpa mina axlar? Tål att tänka på…

Dagens musiktips är: Thievery Corporation! De är ett amerikanskt band som gör riktigt schysst musik (wikipedia placerar dem inom lounge, dub och trip-hop). Jag har inte bekantat mig med alla skivor som de gett ut men det jag hört gillar jag. Ska genast utforska dem på Spotify!