Ehrmmm…det slog mig precis att jag spenderade dyra pengar på ett Friskis & Svettis-kort tidigt i våras och att deras termin snart är slut. Jag har inte gått dit en enda gång! Usch, vad dåligt! Det finns i och för sig förklaringar men det är fan inte okej ändå! Mitt behov av motion är stoort och jag skulle verkligen vilja bli smalare (jag har kunskapen om hur det skulle gå till men inte orken). Dessutom så sägs det ju att man blir bättre på att hantera stress om man rör på sig! För ett tag sedan fick jag hjärnsläpp och beställde ett par träningsbyxor (Reebok) från Campadre. Som om det skulle göra mig mer peppad! Nu måste jag verkligen ta mig samman. Jag säger ju det till mig själv typ hela tiden men…gaahh. Promenader kanske, damma av motionscykeln där hemma och ägna några dagar i sommar åt trädgårdsarbete hos mamma och pappa? I höst ska jag f-n börja gå minst en gång i veckan till Friskis & Svettis!!

För några år sedan hade jag en musikblogg på en egen domän. När jag insåg att jag uppdaterade den för dåligt så bestämde jag mig för att lägga ned den. Jag fick av någon anledning prestationsångest av att ha en ren ämnesblogg. Jag ville så mycket men hann inte och orkade inte riktigt. Det är lättare att ha en sådan här blogg som kan handla om lite allt möjligt och där jag kan posta inlägg om musik när jag känner för det. Det blir ju med jämna mellanrum så nu leker jag med tanken på att starta en musikblogg igen. Fast inte skaffa domän utan ha en blogg via WordPress eller Blogger. Hmm, vi får se…

Dagens guldkorn: det är sommar ute, jag har lyckats få en bättre arbetsplats på jobbet och jag har upptäckt en grupp som jag aldrig hört talas om förut! De heter The xx och är helt galet bra!