Usch, nu börjar det märkas att det är stora förändringar på gång där jag arbetar. Ett stort antal blev uppsagda tidigare i år och nu börjar uppsägningstider gå ut och folk som hittat jobb slutar. Än så länge har inte så många försvunnit men man blir mer och mer medveten om att det kommer att ske inom snar framtid om ni förstår. Det märkliga är att det sker så….ouppmärksammat. Helt plötsligt så fattas någon bara… Om två veckor slutar ett ganska så stort antal och efter sommaren lär det vara väldigt tomt och öde här. Det känns jättekonstigt och det gör mig mer vemodig än vad jag trodde att jag skulle bli. Missförstå mig inte – jag är oerhört tacksam över att jag klarat mig (än så länge) men det känns vilset. Stämningen på jobbet har varit sorgsen och upprörd hela våren vilket har frestat på ganska så rejält (ja och det är som sagt fortfarande j-gt jobbigt). Suck…vad ska det bli av det hela?

Appropå något helt annat.. Den där klänningen som jag skrev om igår – den är ju riktigt snygg men den kommer inte att bli ett inköp eftersom jag tvivlar på att jag skulle använda den. Man kan ju inte köpa allt fint man ser – det skulle ju inte funka. Däremot är det ju inte fel att fantisera och titta eller hur? Det finns ju ett nöje i det också!

Skönt att det äntligen är helg! På söndag ska vi fira lilla mamma – jättemysigt! Hon har handlat mat och berättat vad vi kommer att äta. Det blir med stor sannolikhet supergott! Egentligen så borde ju syrran och jag laga mat åt henne men…det får bli någon annan gång. Sorry mamms!