Jag har ett lite kluvet förhållande till mode, kläder och smink. Å ena sidan tycker jag om vackra färger och har lite för lätt för att frestas av snygga plagg och ögonskuggor i härliga kulörer. Å andra sidan är jag rädd för att betraktas som ytlig och kan bli lite trött på den ängsliga viljan (som många tycks ha) att skaffa det senaste och att vara ”rätt”. Jag faller för sådant som (förhoppningsvis) klär mig och som jag tycker om. I flyktiga ögonblick kan det råka vara något trendigt. Väldigt ofta (och så har det nog alltid varit) börjar jag inte gilla plagg förrän de knappt är trendiga längre.

Den här sommaren är det tydligen modernt att ha långkjolar och s k maxiklänningar – det gillar jag! Jag känner mig faktiskt sugen på att inhandla en långklänning men var hittar man en i en smickrande modell? Vad tycks om denna? Med en kofta över…

PERNILA dress