Jag är varm, känner mig klibbig och är lite otålig. Sov dåligt i natt men det är mitt eget fel – dricker man mer kaffe än vad man är van vid under dagen så får man skylla sig själv. Det är åsktungt i luften och det gör mig ännu mer trött. Härligt med lite värme och sommarkänslor men samtidigt lite jobbigt. Tänk vad det kan svänga när det gäller värme och temperaturer! I förra veckan huttrade man och frös – nu är det sommar! Blir lika överrumplad och matt varje gång värmen kommer så plötsligt. Det skulle förvåna mig om det inte blir åska ikväll!

Igår fick jag ett ryck och kom på att jag ville sälja mina röda Converse. Knäppt kanske eftersom jag är så förtjust i dem men jag insåg att det är bättre att skaffa ett par i rätt storlek. De sitter okej men det finns inte plats för någon sportsula i – och det måste jag ha. När jag köpte kängorna så väntade jag för länge med att skicka tillbaka dem – eftersom jag så gärna vill ha röda Converse och därför att Ellos påstod att de inte skulle få in såna igen. Nu ser jag på deras hemsida att de kommer att få hem röda basketkängor! Så…därför fick jag för mig att annonsera ut mina dojjor på både Tradera och Blocket. Tänka sig – jag har redan fått tre svar och efter jobbet ska jag träffa en tjej och sälja dem. Hade inte förväntat mig att det skulle gå så j-a fort! Intresseklubben noterar eller?

Dagens spänningsmoment skapas när man ska gå på toa på jobbet. Alldeles utanför fönstret har det nämligen placerats byggställningar! Inte särskilt kul (om man nu inte är exhibitionist eller blottare)! Har man otur så står det en byggarbetare på en av dem när man sitter där och uträttar sina behov. Ganska stressande! Nåväl, det kan ju inte vara så kul för dem heller…