Taggar

, , , , , ,

Mina tankar spretar åt en massa olika håll, det svider i magen och jag har svårt att fokusera. Solen skiner ute och promenaden under lunchen gav mersmak. Skulle väldigt gärna vilja sitta på en bänk i parken och mumsa på en glass… gärna med älsklingen bredvid.

Idag slog det mig att jag inte skrivit något om konserterna som pojkvännen och jag var på vecka 15 och 16. Slarvigt! Tänk att vi hann med tre spelningar under den här tiden?! Lite i mesta laget kanske men vad gör man när flera intressanta konserter hamnar ungefär samtidigt? Svårt att stå emot. Så vilka såg vi/lyssnade vi på och hur var det? Jo:

Torsdag 15 april, Brew House (Göteborg) – Shout Out Louds
Äntligen säger jag bara. Jag har velat se dem skitlänge och missat dem t v å gånger så nu var det verkligen dags! Vi hade aldrig varit på Brew House förut och tjaa det är en helt okej konsertlokal. Det var gott om folk där och tjaa vad ska jag säga – det var lätt att känna sig lite gammal. Ehrrmmm. Men varför bry sig om sådant egentligen? Jag köpte Shout Out Louds senaste skiva några dagar innan men hann bara lyssna på den en gång . Konserten övertygade mig dock om att det var ett bra inköp. Det märks att Shout Out Louds turnerat en hel del och jag gillar dem verkligen! Både musiken och framträdandet var bra och jag vill gärna se dem live igen!

Lördag 17 april, Trädgårn (Göteborg) – Band Of Horses
Detta är ett av mina absoluta favoritband och därför var mina förväntningar hööga. Jag var till och med så uppspelt att jag klädde mig i rutig skjorta eftersom det verkar vara den ”typiska” klädstilen bland fans av den här sortens musik (helst rutig flanellskjorta, slitna jeans och keps men jag ville inte överdriva). Biljetterna tog tydligen slut på åtta minuter när de släpptes och det märktes (trångt och fullt med entusiastiska människor). Den här gången var publiken mycket mer blandad åldersmässigt. Så hur var konserten då? Motsvarade den mina förväntningar? Ja, ja, jaaaa! Det gjorde den verkligen. Jag ler fortfarande lite fånigt när jag tänker på spelningen. Underbart, slamrigt, vackert, känsligt… När de spelade ”No´ones gonna love you…” ja då växte klumpen i halsen. Tillslut kom lyckotårarna. När det var dags för ”The Funeral” så var det nästan dags för tårar igen… Underbart – definitivt en upplevelse att leva länge på!

Torsdag 22 april, Brew House (Göteborg) – Sivert Høyem
Sivert var tidigare sångare i underbara Madrugada men är numera soloartist eftersom bandet splittrats. Vi såg dem för några år sedan och det var nog en av de bästa konserterna jag upplevt! Därför var vi ju nyfikna på hur han skulle klara sig ensam och hur hans musik skulle låta. Publiken var inte stor och många stod till och med kvar vid baren under konserten. Trist! Hade marknadsföringen varit bättre så tror jag faktiskt att det hade kommit fler! Sivert och hans musiker gjorde sitt yttersta trots den blygsamma publikskaran och rockade järnet kan man säga! Han är verkligen karismatisk och har kanonröst! Musiken är livligare och ofta tyngre i jämförelse med Madrugada. Ljudvolymen var så pass hög att det fladdrade i våra byxben! En riktigt bra konsert!

Jag har redan börjat hålla utkik efter tänkbara spelningar att gå på! Det är så roligt att se band och artister live!